Obscura
Voordat hij zanger werd van The Doors studeerde Jim Morrison aan de filmschool van de Universiteit van Californië in Los Angeles. In 1964 maakte hij zijn enige bewaard gebleven korte film: FIRST LOVE. Zijn toenmalige kamergenoot, die hem uit de brand hielp toen hij dakloos dreigde te worden, heeft het obscure filmpje nog steeds in zijn bezit. Deze dichter/ fotograaf leidt ons rond door zijn werkruimte terwijl hij vertelt over zijn toenmalige vriendschap met Morrison, over de dag dat ze in een zwembad in Bel Air plonsden (‘de laatste onschuldige dag uit ons leven’) en over zijn grote liefde, Liz, die hij uiteindelijk verloor. Aan het eind van OBSCURA wordt FIRST LOVE integraal vertoond: Morrisons preoccupatie met voyeurisme die zich later uitte in zijn songteksten blijkt al duidelijk aanwezig in dit vroege document. Met muziek van The Incredible String Band en Eric Matthews van Sub-Pop.