Welcome Europa
Welcome Europa portretteert enkele Koerdische, Marokkaanse en Roemeense jongemannen die in Parijs, Amsterdam en andere steden hun weg proberen te vinden. Zonder verblijfsvergunning en verstoken van hulp - op een sporadische douche en warme maaltijd na - staan ze alleen. Het zijn geen avonturiers maar mannen die om politieke redenen vluchtten of uit armoede hun familie moesten verlaten om ze vanuit een andere plek te kunnen onderhouden. In zwart-wit intermezzo's spreken ze gedetailleerd en zeer openhartig afwisselend over hun geschiedenis en de problemen waarmee ze geconfronteerd worden. Hun kennismaking met het moderne en welvarende Europa is ontluisterend.