Petition
Achter het Zuidstation in Beijing ligt ‘Petition Village’. De bewoners van deze sloppenwijk komen uit heel China, met maar één doel: verhaal halen bij de Chinese staat. Onder hen Qi, wier echtgenoot in 1996 overleed na een medische routinecontrole en meteen erna gecremeerd werd. Qi wil de waarheid boven tafel krijgen, maar de lokale autoriteiten in haar dorp geven geen sjoege.
Al tien jaar bivakkeert ze daarom met haar dochter in Petition Village, vanwaar ze dagelijks haar gang maakt naar het Petition Office. Een hopeloze zaak, net als die van de andere reclamanten die filmmaker Liang Zhao door de jaren heen volgt. Hun totale machteloosheid tegenover de willekeur van de totalitaire staat is schokkend.
Zhao is sinds jaar en dag chroniqueur van het snel veranderende Beijing en meer in het bijzonder van hoe zich dat uit in de relatie tussen individu en autoriteit. In reportagestijl filmt hij de anonieme activisten in hun gammele behuizing, in de rij of aan het loket, terwijl zij volharden in een uitzichtloze strijd.