Prison Sisters
In Afghanistan zat Sara in een vrouwengevangenis omdat ze op zeventienjarige leeftijd er met haar vriendje vandoor was gegaan. Regisseurs Maryam Ebrahimi en Nima Sarvestani maakten haar en haar hartsvriendin Najibeh tot de hoofdpersonen van hun Emmy Award-winnende documentaire No Burqas Behind Bars. Als Sara vrijgelaten wordt, vraagt het regisseursduo haar om naar de première van die documentaire in hun thuisland Zweden te komen. Daar ziet ze voor het eerst hoe leven buiten Afghanistan is. Sara vraagt asiel en raakt, terwijl ze op antwoord wacht, gewend aan een land waar vrijheid voor vrouwen normaal is. Echt vrij is ze echter nooit: ze voelt zich verbonden Najibeh, en maakt zich zorgen over haar lot. Sara begint vanuit Zweden een zoekactie naar Najibeh en hoort al snel het nieuws dat Najibeh gestenigd is. Maar haar dood is omgeven met allerlei tegenstrijdigheden. Terwijl Sara en filmmaker Nima Sarvestani koortsachtig proberen te achterhalen wat er werkelijk met Najibeh gebeurd is, raken ze verstrikt in een net van halve waarheden.