The Record Breaker
Ashrita Furmans eerste Guinness World Record behaalde hij in 1979. Hij sprong 27 duizend keer in 6 uur, 45 minuten en 26 seconden. Sindsdien heeft de Amerikaan er ruim driehonderd op zijn naam gezet; hij is houder van het record van de meeste Guinness World Records. En nog altijd wordt deze winkelmanager uit Queens gelukkig van een nieuw record en de bijhorende kick. Hoepelen met de grootste ring ter wereld, de berg Machu Picchu beklimmen op stelten, lange afstands-skippyballen of meters lopen op de zwaarste schoenen ter wereld; Furman gaat alle fysieke uitdadingen aan. Zijn ouders vertellen, met een tikje spijt in hun stem, dat hun zoon met gemak op Harvard zou zijn toegelaten. Hij was in zijn jeugd immers een typische boekenwurm. Het liep echter anders. Op zijn al vroege zoektocht naar zingeving, kwam Furman terecht bij goeroe Sri Chinmay, die naast een geestelijk leider ook sportman bleek. Om hem te eren begon Furman Guinness World Records te verbreken. En met elke geslaagde poging werd hij fanatieker. We volgen deze uiterst vrolijke en opgeruimde man terwijl hij soms absurde recordpogingen demonstreert, en tijdens trainingen voor nieuwe uitdagingen. Inspirerend en komisch portret van een man die iedereen inpakt met zijn positiviteit, humor en levenslust.