Dagelijks krijgt de Kindertelefoon dit soort telefoontjes van kinderen op zoek naar een luisterend oor. Maar kinderen bellen ook gewoon voor een gesprekje over hun huisdier, om hun auditie voor The Voice Kids te oefenen of kattenkwaad uit te halen. De audio van de telefoongesprekken wordt vergezeld door beelden die de gesprekken letterlijk kleur geven, en die een mooie afspiegeling zijn van de toon van het gesprek, soms hilarisch of ondeugend, maar vaker nog verdrietig of schrijnend.