Stuntwomen
Van een trap worden gegooid, door een auto geschept of in elkaar geslagen: het is dagelijkse kost voor stuntvrouwen Virginie, Petra en Estelle. Ze vertellen in spannend gefilmde interviews over hun bijzondere werk, waarbij de camera hen volgt tijdens trainingen en op filmsets in Frankrijk en de VS, maar ook op familiebezoek of in de sportschool. Wat doet dat gespeelde geweld met hun lichaam en geest?
De vrouwen moeten van alle markten thuis zijn, en dus oefenen ze in het park gevechten op hoge hakken of valpartijen met minimale bescherming. Het is steeds een afweging tussen zo realistisch mogelijk spel en hun eigen grenzen. De scènes met brandende auto’s of aanrijdingen zijn spectaculair om te zien, echt akelig zijn de rollen waarin ze klappen incasseren.