The Hum of Holland
Hoe klinkt Nederland eigenlijk? Nemen we nog wel de tijd om eens goed te luisteren naar de geluiden om ons heen? Of is er zoveel geluid dat we ons liever afsluiten? Wat doet al dat geluid met ons? Is het nog wel ergens echt stil in Nederland? En hoe klinkt dat dan, als het stil is? Met deze vragen in het achterhoofd leidt Stella van Voorst van Beest ons door Nederland. Ze laat ons bijzondere en alledaagse geluiden ervaren, toont hoe het geluid zichtbaar is in het Nederlandse landschap en zoekt en vindt stilte op soms onverwachte plekken. We leren zo het Nederlandse geluidslandschap kennen en zien we hoe diep geluid letterlijk en figuurlijk doordringt in ons dagelijks leven. The Hum of Holland laat Nederland 'zien' vanuit het perspectief van het geluid en geeft daardoor een verrassend en confronterend beeld van een vertrouwd landschap. Een reis door een lawaaiig land, op zoek naar haar ambivalente relatie met stilte.