With Fidel Whatever Happens
Een oude man rijdt rond op zijn decennia oude motor met zijspan. Regelmatig moet hij afstappen om zijn vervoermiddel weer aan de praat te krijgen. Hij reageert gelaten, maar nooit ge\'efrriteerd. Een tandarts is op weg naar zijn eerste pati\'ebnt. De lijnbus rijdt niet, hij moet op een paard meeliften en door een rivier waden. Het busje dat hem tenslotte wel meeneemt, strandt middenin het oerwoud. Toch gaat hij later sto\'efcijns aan de slag alsof hij n\'edet een hele wereldreis achter de rug heeft. Een stel van middelbare leeftijd zit aan de ontbijttafel, in stilte. Op de achtergrond is iemand aan het bellen. Het is geen familielid, maar een van de vele buurtgenoten die bij hun huis gebruik kunnen maken van de enige 'openbare telefoon' in de wijk. Deze en alle andere inwoners van Sierra Maestra in Cuba kijken niet meer op van dagelijkse ongemakken. De drie verhalen spelen zich af op de dag van de 52ste viering van de Revolutie. Zonder interviews, gesprekken of voice-overs; de beelden spreken voor zich. Enkele journaalbeelden van feestende landgenoten steken schril af bij de belevenissen van deze locals. Hoe ziet hun leven er morgen uit, wanneer het grote feest voorbij is?