Paradiso, an Amsterdam Stage Affair
Een veelstemmige liefdesverklaring aan het mooiste poppodium van Nederland, en een ode aan de magie van het popconcert. Getuigenissen van bezoekers en beelden van memorabele optredens mengen zich in een intuïtieve collage met commentaren en concertfragmenten van artiesten als Paul Weller, Henry Rollins, Peter te Bos, Martha Wainwright en Daniel Johnston, en bands als Faithless, dEUS en Public Enemy. Ze vertellen wat het voor hen betekent om hier te spelen: over de zenuwen vooraf, de angst en euforie die samenkomen op het moment dat ze het podium beklimmen, en over het contact met het publiek, dat een show kan maken of breken. Een proces dat Tim Knol met zijn band voor de camera meemaakt, terwijl hij zich opmaakt voor zijn eerste optreden in de grote zaal. Filmmaker Jeroen Berkvens maakte eerder onder meer de muziekdocumentaires A Skin Too Few: The Days of Nick Drake en Jimmy Rosenberg: The Father, the Son & the Talent. Hoewel voor Hugh Cornwell van The Stranglers de charme er inmiddels wel af is, zijn er vooral loftuitingen te horen. Zo noemt singer-songwriter Patrick Watson Paradiso "mijn favoriete club in Europa."