The Smiling Man
De Oost-Duitse documentairemakers Heynowski en Scheumann doen zich voor als West-Duitse journalisten en gaan op bezoek bij Siegfried "Kongo" Müller, de beruchte Nazi en tegenwoordig huursoldaat. Ze pompen hem vol met drank en krijgen hem aan het praten. In de jaren zestig vocht Müller in de Congolese burgeroorlog, en des te meer Pernod hij inneemt des te fascinerender het interview wordt. Hij stelt dat zwarten niet beter zijn dan beesten en deelt zijn droom om zich bij het Amerikaanse leger aan te sluiten ter bestrijding van het communisme in Vietnam en in de rest van de wereld. Hij toont zijn militaire gerei, inclusief het IJzeren Kruis dat hij in 1945 in Duitsland kreeg, en ontkent vervolgens al zijn eerdere uitspraken over burgermoorden, de ethiek van oorlog en de verdediging van Westerse, liberale waarden. Deze documentaire tour de force is doorsneden met foto's van Müller en zijn kameraden, die trots poseren met losgesneden schedels, en becommentarieert zowel andere Nazi's die in Afrika actief zijn als de Amerikaanse wereldoverheersing.