Transit Dubai
Voor haar film Transit Dubai volgde de Nederlandse regisseur Ineke Smits een aantal bewoners van een plek die wel 'het nieuwe Amerika' wordt genoemd. Flatgebouwen, kantoren en hotels verrijzen in hoog tempo aan de horizon en Dubai wordt geportretteerd als een oase van rust en welvaart waar iedereen gelukkig lijkt te zijn.