The Staircase 2. The Last Chance
Het vervolg op de documentairethiller , een achtdelige miniserie die nauwgezet verslag deed van de gebeurtenissen, in en buiten de rechtszaal, na de raadselachtige dood van Kathleen Peterson. Waren de verwondingen waaraan ze bezweek het gevolg van een val van de trap, zoals haar echtgenoot Michael beweerde, of was er sprake van geweld? Het zes uur durende feuilleton uit 2004 eindigde met Michael Petersons veroordeling tot levenslang voor moord met voorbedachten rade. In deze sequel pakken de makers de draad van het verhaal weer op wanneer Peterson in beroep gaat, nadat er gerede twijfels zijn gerezen over de betrouwbaarheid van de verklaringen van een getuige-deskundige. Acht jaar na zijn veroordeling gloort er voor Michael Peterson hoop op vrijlating. Maar terwijl zijn zoons en adoptiefdochters zich nog even trouw achter hem scharen, heeft zijn stiefdochter Caitlin haar geloof in zijn onschuld inmiddels verloren. Behalve van de perikelen in de familie geeft de film een beeld van de Amerikaanse rechtsspraak, waarin (al dan niet zelfbenoemde) experts een cruciale rol spelen bij de interpretatie van het bewijsmateriaal. voegt een nieuw en onthullend hoofdstuk toe aan dit bloedstollende epos.