Gewoon doof
Jascha Blume is vanaf zijn geboorte doof en hoort op een volle speelplaats met voetballende kinderen niet meer dan wat onderaardse klanken. Toch gaat Jascha twee dagen in de week naar een gewone school, om meer te leren en om contact te leggen met de horende wereld. Een gebarentolk vertaalt daar de lessen voor hem. Daarnaast gaat Jascha drie dagen per week naar een dovenschool. Het verblijf op de gewone school is niet gemakkelijk, want Jascha is daar het enige dove kind. Hij heeft er één vriendje dat een beetje gebarentaal geleerd heeft. Regisseur Leendert Pot, maker van films als DE KORENSLAG en ANNE ANDERS, praat met Jascha, met zijn horende vriendje Benjamin, met een doof vriendinnetje, met Jascha’s horende moeder en met de verschillende leraren op de twee scholen.