Keith Richards: Under the Influence
Documentairemaker Morgan Neville, wiens muziekfilm 20 Feet from Stardom in 2013 een Oscar won, filmde Keith Richards tijdens de opnames van Crosseyed Heart, diens eerste soloalbum in 23 jaar. Tussen de opnamesessies door praat Richards vol enthousiasme over zijn muzikale voorkeuren – invloeden die ook zijn soloplaat kleuren. Zonder de blues geen Rolling Stones, en de in 1943 geboren Richards haalt met name de “devil may care attitude” van Chuck Berry aan, evenals de rauwheid van Howlin’ Wolf en de krachtige muziek van Muddy Waters. Als hij de oude Gran Ole Opry in Nashville bezoekt, verhaalt hij over zijn liefde voor countrymuziek, vooral die van Hank Williams. Ook haalt hij herinneringen op aan de tijd dat hij op Jamaica woonde en voor het eerst de karakteristieke reggaebeat van artiesten als Bob Marley en Jimmy Cliff hoorde. In Chicago gaat hij langs de befaamde Chess Records-studio en het huis van Muddy Waters. Tevens doet hij gedetailleerd uit de doeken hoe klassieke Stones-songs als Street Fighting Man en Sympathy for the Devil vorm kregen en opgenomen werden. Daarnaast gaat het over zijn "bad boy"-imago en ouder worden: “Ik word niet oud, ik evolueer.”