Freetime Machos
Matti heeft bij een rugbywedstrijdje zijn pink gebroken. Het doet vreselijk pijn, maar zijn maten lachen hem uit. Een echte man breekt op zijn minst een arm of een been. In leren we Matti, zijn beste vriend Mikko en nog een paar leden van de meest noordelijke en op twee na slechtste rugbyclub van de wereld kennen. Wat beweegt de Finse man? Zo somber als het openingscitaat het voorstelt -- de slaapkamer is om te slapen en te copuleren, niet om plezier met seks te hebben -- is het gelukkig niet. In een losse, lichtvoetige stijl observeert Ronkainen deze melancholieke mannen die veel jongensachtiger en zachtmoediger blijken te zijn dan ze zich voordoen. Na de zoveelste verloren wedstrijd wisselen ze in de bus vertrouwelijkheden uit. Op de achtergrond speelt bedrijfsonrust bij Nokia mee, de zelfmoord van een vriend en veranderingen in het gezin. Aandoenlijk is de ontmoeting met een buitenlands rugbymeisje dat graag mee wil doen. Ze is best goed, maar het reglement voor de competitie staat gemengd spel helaas niet toe. Wanneer ze weer vertrekt brengt één van de mannen haar naar het vliegveld en omhelst haar. "In elk geval raakte één van de jongens me aan om gedag te zeggen", lacht ze.