Gigi & Monica
Regisseuse Yasmina Abdellaoui werkte gedurende enkele jaren op het station van Boekarest voor Terres des Hommes, een organisatie die zich inzet voor kinderen in nood. Zoals op de meeste stations in grote steden verzamelen zich ook hier allerlei mensen die een leven aan de zelfkant van de maatschappij leiden. En die zich al bedelend, stelend of zichzelf prostituerend in leven proberen te houden. In gigi & monica volgt Abdellaoui een groep kinderen die zich tot een bende hebben aaneengesloten, om zo samen te kunnen overleven. Hoofdpersonen zijn Gigi en Monica, die als een Romeo en Julia van de straat een uitweg zoeken uit deze ellende. Monica verwacht een baby en droomt van een geregeld bestaan. Gigi & monica vertelt het verhaal van kinderen in een uitzichtloze situatie die nooit de hoop op een betere toekomst opgeven.