Silent Voice
Khavaj, een jonge Mixed Martial Arts-vechter uit Tsjetsjenië, zit ondergedoken in België. Sinds zijn broer erachter is gekomen dat hij homo is, moet hij vrezen voor zijn leven. Door alles wat hij heeft meegemaakt is hij zodanig in shock dat hij zijn stem kwijt is.
Met de hulp van een Belgische organisatie die jonge mannen als Khavaj onder haar hoede neemt, leert hij opnieuw praten en probeert hij zijn draai vinden in een vreemd land. Contact met zijn familie is uit den boze; het enige wat hem verbindt met het thuisfront is de stroom aan spraakberichten die zijn moeder hem stuurt.
Maar het schrikbewind van Kadyrov blijft hem op de hielen zitten. Leden van de Tsjetsjeense diaspora in België zouden hem kunnen verklikken, en dus moet hij een nieuwe identiteit opbouwen. Van zeer dichtbij wordt de harde strijd die hij levert om zichzelf opnieuw uit te vinden gevolgd. Het resultaat is zowel beklemmend als ontroerend.