Wolflady
“Ik was zo lang in mijn leven op zoek naar die ene persoon die mij zou helpen.” Aldus de 21-jarige Sharon Kovacs, een excentrieke jonge vrouw met een alom geprezen zangstem. Die ene persoon bleek Oscar Holleman te zijn, de muzikant en producer die in de jonge zangeres de nieuwe Amy Winehouse ontdekte en samen met haar aan het werk ging. Filmmaker Daan Willekens volgt Kovacs en Holleman tijdens twee hectische jaren waarin ze de hele wereld over reizen om hun muzikale doel te bereiken. Van het opnemen van de eerste nummers in Cuba, via een contractbespreking met een gerenommeerde platenmaatschappij in Hamburg, naar de eigen studio waar tegen een decor van peuken, flessen wodka en platenhoezen van Herman Brood wordt geschreven en geschaafd. Ondertussen is de onstuimige en gevoelige Sharon – wegens haar bontcapes, pruiken en donkere kleding “Wolflady” genoemd – ook nog druk bezig met het afronden van haar opleiding aan het Eindhovense Rock City Institute. De observerende film belicht niet alleen Sharons prille carrière en de omgang met haar producer, maar ook haar persoonlijke worsteling met haar roerige jeugd. Ook Holleman stelt zich open in de film, zowel in het contact met Kovacs als in korte, ondersteunende interviews.