School Full of Fish
Het is niets voor de dertienjarige Hugo om voor de camera te staan. Toch laat hij zich filmen tijdens de spannende overgang van de basisschool naar de middelbare school. Hij is namelijk vastbesloten om iets in zichzelf te overwinnen waardoor hij zich voortaan kan wapenen tegen de vele prikkels die op hem afkomen. Hugo denkt veel na. Zijn rake observaties en analyses helpen hem de wereld om hem heen te begrijpen, maar zitten hem soms ook in de weg. In het Wii-spel Endless Ocean vindt hij rust. Hier kent hij de weg en beweegt hij zich soepel tussen de bijzondere vissen van de diepzee; een wereld die hem uitermate fascineert. Ook tijdens het schoonspringen kent hij geen angst en doet hij beheerst een dubbele schroef van de zeven meter hoge springtoren. Het doorzettingsvermogen dat Hugo tijdens het schoonspringen ontwikkelt en zijn eigenzinnige blik helpen hem langzaam maar zeker zijn draai te vinden in zijn nieuwe omgeving. “Een sprong gaat nooit in één keer goed. Die moet je steeds weer oefenen, zodat je ‘m dan uiteindelijk kan.” Hetzelfde geldt voor de eerste weken op de middelbare school. De weg vind je door eerst een paar keer te verdwalen.