2 1/2 Weeks in Paradise
In 1992 brak in Tadjikistan een oorlog uit, die het oude zigeunergeslacht Luli uit die streken verdreef. Honderdenzeventig van hen kwamen tijdens een massamoord om het leven, zij die de dans ontsprongen sloegen op de vlucht. Ze brachten tweeëneenhalve week door in een redelijk welvarend Siberisch dorp, waarna het dwingende verzoek van de autoriteiten volgde om de reis snel voort te zetten. De 25-jarige Evgenij Solomin bekommert zich in zijn korte documentaire, waarmee hij dit jaar afstudeerde aan de Moscow Film School, om het lot van deze Luli‘s. Ze wonen nu in tenten en hun kinderen bedelen om geld. Omdat ze niet als vluchtelingen, maar als zigeuners worden beschouwd, heeft de politie een vrijbrief om ze overal te verdrijven.