Through the Looking Glass
Hoewel Marijn nog maar twaalf jaar is, weet hij al jaren dat hij kunstenaar wil worden. En hij heeft talent: de normaalste voorwerpen verandert hij schijnbaar moeiteloos in bijzondere objecten. Marijn: "Door anders naar dingen te kijken, ga je anders over dingen denken. En kan je er iets anders van maken". Marijn blijkt een grote belofte met een visie en is daarom toegelaten op de vooropleiding van de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag. Marijn gaat een spannende tijd tegemoet, want hij bereidt zich voor op zijn eerste grote examen. Hij werkt aan 3D-protretten van zijn klasgenoten. Objecten die de basis moeten vormen voor zijn eerste expositie, die beoordeeld zal worden door een kundige jury. We volgen de kleine, maar uiterst serieuze kunstenaar in de aanloop naar die grote dag. Met de portretten blijkt Marijn nog best te moeten worstelen om tot een resultaat te komen dat hij kan presenteren. En het feit dat zijn werk nu voor het eerst op een volwassen manier bekeken en beoordeeld wordt door echte kenners, is geweldig, maar tegelijkertijd ook ingewikkeld. Hoe ga je om met serieuze kritiek? En zal zijn werk goed genoeg blijken om door te mogen leren aan de kunstacademie?