The Blood Wedding
Een aantal jaren geleden, tijdens een van Haïti's vele politieke crises, ontdekte regisseur en cameraman Hans Fels de contouren van de eerste Creoolse en nog nooit uitgevoerde opera, geschreven door Rassoul Labuchin en gecomponeerd door Ipharès Blain. Hans Fels: "De opera Maryaj Lenglensou, The Blood Wedding, lag jaren in een lade. Er was geen geld om de opera uit te voeren." De filmmaker volgt de totstandkoming van de opera, vanaf de eerste moeizame stappen tot aan de tournee over het eiland. Hans Fels gebruikt geen interviews in zijn film maar verbindt het verhaal van het libretto met de barre werkelijkheid van het land. De Bloedbruiloft laat zien dat de mens niet goed kan leven zonder kunst, al was het maar om de banaliteit van het dagelijks bestaan even te vergeten.