Monk with a Camera
Nicholas Vreeland is de zoon van een diplomaat en de kleinzoon van Diana Vreeland, hoofdredacteur van Vogue in de jaren zestig. Een icoon van mode, fotografie, en perfectionisme. Iets wat kleine Nicky als vanzelfsprekend overnam, opgroeiend in een wereld van uiterlijke perfectie en glamour. Hij werd fotograaf en was een toegewijde dandy, zoals zijn stiefbroer hem omschrijft. Totdat hij het boeddhisme en Khyongla Rato Rinpoche leert kennen, oprichter van het Tibet Center in New York City. Als op een dag Nicholas' camera's, lenzen en ander fotomateriaal gestolen worden, ziet hij het als een teken: hij wordt monnik, en moet daarvoor het klooster in. Nu, decennia later, heeft dat klooster meer huisvesting en een nieuwe tempel nodig. Nicky stort zich nog een keer in zijn oude wereld van de fotografie en krijgt daardoor onvoorzien een rol toebedeeld in het politieke spel rondom de boeddhistische staat Tibet. Zoals zijn stiefbroer Ptolemy Thompkins het zegt: "Als iemand een scenario zou schrijven over hoe de kleinzoon van Diana Vreeland boeddhist wordt en nee zegt tegen alles wat nep en oppervlakkig is, dan denk ik dat degene die het leest zou zeggen: 'Dat ligt te veel voor de hand'. Maar dat is wel wat er gebeurde".