The Tightrope
Het Circus Aztlán, dat voorstellingen geeft in de plaatsen rond Mexico City, wordt gevormd door de leden van één familie. Ze hebben allemaal hun eigen act. Er is een clown annex spreekstalmeester, een trapezewerker, een jongleur, een act met een pony en een roze geverfde poedel, plus een geit die trucjes doet. De dochter overweegt om het circus te verlaten maar ze zal het circus en het applaus missen, zegt ze. Maar ze is ook trots op haar afkomst en beroep. Het lijkt van de buitenkant misschien een leven vol avontuur, maar achter de glitterpakjes en de zware make-up gaat een moeizaam en onzeker bestaan schuil. Vaak zit er maar een handjevol bezoekers in de tent, wat een troosteloze indruk geeft. In wordt deze circusfamilie gedurende langere tijd met de camera gevolgd. We zien delen van de voostelling en we kijken achter de schermen mee in de uren voor en na het afbreken en opbouwen van de tent. Zo ontstaat een intiem portret van een hechte familie die worstelt om zich een bestaan te verwerven.