LoveTrue
Hoe gaan jongeren om met het besef dat de liefde niet altijd onvoorwaardelijk, puur en eeuwig is? In dit Amerikaanse drieluik onderzoekt videoclipregisseur en experimenteel documentairemaker Alma Har'el de mythe van de ware liefde. In Alaska volgt ze stripper Blake, een naar eigen zeggen als nerd geboren jonge vrouw wier vriend – die een zeldzame botziekte heeft – geen seks met haar wil. Willie, handelaar in lokaal geoogste kokosnoten in Hawaii, is er onlangs achter gekomen dat hij niet de biologische vader is van zijn tweejarige zoontje. En in New York worstelt singer-songwriter Victory met de heftige scheiding van haar ouders. Net als in haar prijswinnende debuutfilm (2011) weeft Har'el in documentaire en fictie vloeiend door elkaar, ondersteund door een hypnotiserende soundtrack van Flying Lotus. Zo keert ze in geënsceneerde, poëtische droomsequenties samen met Blake, Willie en Victory terug naar levensbepalende momenten uit hun jeugd, waarin hun jongere zelf gespeeld wordt door acteurs.