Yuban (Live Earth)
Beeldessay over de leefwijze van de Zapoteekse gemeenschap van het Zuid-Mexicaanse dorpje San Francisco Canojos in de Sierra Juárez, die in nauwe verbinternis met de aarde staat. Kinderen wordt geleerd niet op de grond te stampen, te spugen of de grond anderszins te pijnigen, want de aarde leeft: oftewel Yuban. In voice-over wordt dieper ingegaan op de eeuwenoude gebruiken en gezegden van de gemeenschap, waarin een hoofdrol is weggelegd voor alles wat de aarde de mens te geven heeft. Als in een droom trekken beelden voorbij van de imposante omgeving - het gebergte badend in het zonlicht of gehuld in dikke mist en van het leven in het dorp, terwijl de bewoners zich voorbereiden op de jaarlijkse carnavalsviering.