Natskygger
Nadat eerst jarenlange oorlogen hun tol eisten onder de bewoners van Tanzania, is Aids er nu één van de voornaamste doodsoorzaken. Ondanks het groeiende aantal mensen dat met deze ziekte besmet raakt, zijn voorlichting en preventieve maatregelen nog steeds zeer gebrekkig. Als je ziek wordt, zo is de gangbare opvatting, dan ben je behekst. De film neemt ons mee naar de Westelijke oevers van het Victoriameer, waar drie familieleden van AidsBslachtoffers vertellen hoe de ziekte hun leven heeft beïnvloed. Volgens een grootmoeder die drie kinderen aan de ziekte verloor en nu de zorg draagt voor haar zeven kleinkinderen heeft Aids de traditionele maatschappij ontwricht. De geestelijke Balira gaat het verste in zijn machteloze verdriet. "Waarom", zo vraagt hij zich af, "heeft God ervoor gekozen hem zo te kwellen?" Tegen deze achtergrond gaat de film ook in op meer existentiële thema's als lijden en religieuze berusting.