Asbest, the Silent Killer
Al in de jaren zestig verklaarden internationale wetenschappers dat asbest een kankerverwekkende stof was. Niet alleen de mensen die direct aan deze stof worden blootgesteld, ook hun huisgenoten, evenals de omwonenden van de fabrieken waar asbest verwerkt wordt, hebben een verhoogd risico op kanker. ASBEST, THE SILENT KILLER gaat in op het probleem van de gigantische hoeveelheid asbest die in de maatschappij verwerkt is. Waarom werd deze stof niet eerder verboden? Hoe heeft men de belangen van de industrie zo kunnen laten prevaleren boven die van de volksgezondheid en waarom gebeurt dat in bijvoorbeeld India nog steeds? De film spreekt met slachtoffers van asbest in Nederland en België laat zien dat er nog dagelijks tonnen asbest verscheept worden naar de derde wereld.