52 Percent
Het meisje Alla wil heel graag balletdanseres worden. Daarom doet ze heel hard haar best om aangenomen te worden op de beroemde Russische Waganova Ballet Academie in Sint Petersburg. Dat gaat niet zo gemakkelijk, want de selectie op die school is heel erg streng en de meeste meisjes worden er - soms meer dan een keer - afgewezen. In 52 Procent volgen we Alla en een aantal van haar lotgenootjes tijdens de selectieprocedure. De camera zit hun dicht op de huid. Op de school moet ze niet alleen dansen voor een aantal streng ogende kenners, maar er is ook een medisch onderzoek. Daarbij blijkt dat de verhouding tussen Alla's lengte en de lengte van haar benen niet goed is: Alla's benen zijn 0,4 procent te kort om te voldoen aan de toelatingseisen. Alla zet alles op alles en doet thuis met hulp van haar moeder pijnlijke oefeningen die haar benen langer zouden moeten maken.