Sand Fishers
De Bozo is een bevolkingsgroep die in het West-Afrikaanse land Mali al generaties lang bekend staat als behendige vissers. Ze kennen het water van de rivier de Niger als geen ander en hebben een goede verstandhouding met de watergeesten. In de afgelopen jaren is hun leven er echter niet gemakkelijker op geworden, omdat de visstand dramatisch is teruggelopen door klimaatverandering en droogte. Gala is één van de vele jonge Bozo-mannen die zich gedwongen voelden om hun dorp en familie te verlaten om verder stroomopwaarts wat geld te verdienen als 'zandvisser'. Samen met vele anderen vult hij zijn pirogue, een traditionele houten boot, met zand en grind uit de rivier. In de hoofdstad Bamako wordt het zand aan land gebracht en verhandeld voor gebruik in de bouw. De film volgt Gala tijdens dit uitputtende werk, waar de concurrentie (ook vanuit andere bevolkingsgroepen) steeds heviger wordt. We zien hem tijdens een bezoek aan zijn dorp, en in gesprek met zijn jonge zoontjes. Hij drukt hen op het hart om nooit te vergeten waar hun wortels liggen, maar het is pijnlijk duidelijk dat de traditionele manier van leven van de Bozo waarschijnlijk definitief zal verdwijnen.