Hillsborough
Op 15 april 1989 kwamen bij de halve finale voor de Engelse beker tussen Liverpool en Nottingham Forest 96 Liverpool-supporters om in het gedrang op een overvolle tribune in het Hillsborough stadion in Sheffield. Het is de grootste ramp in de geschiedenis van het Britse voetbal. Hillsborough reconstrueert niet alleen de gebeurtenissen rond die dag, maar ook de jarenlange nasleep ervan, met behulp van interviews met nabestaanden, overlevenden en politieagenten, beelden van bewakingscamera’s op die fatale dag, nieuwsbeelden en ensceneringen. Centraal staat de manier waarop de autoriteiten vanaf het begin het falende beleid met betrekking tot crowd control en het ontbreken van een adequaat noodplan hebben verdoezeld door de schuld te leggen bij dronken Liverpool-supporters. Pas in april 2016, 27 jaar na dato, hebben de nabestaanden officiële erkenning gekregen en is hun strijd voor rechtvaardigheid voor hun omgekomen dierbaren ten einde: de supporters trof geen blaam, de verantwoordelijkheid voor het drama lag volledig bij de politieleiding.