Home Sweet Home
Salimah was nog maar net geboren toen haar familie van Myanmar naar Maleisië vluchtte. Na haar eerste verjaardag emigreerde haar vader samen met haar oudere zus naar Denemarken. Moeder hertrouwde, maar Salimah was niet gelukkig bij haar moeder en haar vijandige stiefvader. Ze verbleef bij een tante tot ze tien jaar werd en eindelijk bij haar vader in Denemarken mocht gaan wonen. Salimah wordt gefilmd vanaf het moment dat ze haar land verlaat, alleen naar Europa reist en haar vader en zus voor het eerst weer ontmoet. In die eerste twee jaar wordt het meisje gevolgd. Hoe ervaart Salimah het om bij haar tot dan toe onbekende familie te wonen? Is het moeilijk om een nieuwe taal te leren? En hoe krijg je het voor elkaar om nieuwe vrienden te maken in een land waar je nog verschrikkelijk moet wennen? De nu 13-jarige Salimah, die haar verhaal in een voice-over vertelt, is in staat om terug te kijken en te onthullen wat ze voelde in die spannende jaren. Over hoe ze langzaam haar vader leerde vertrouwen en hoe ze zich een nieuw leven eigen maakte in een land dat, op hevige regenval na, in geen enkel opzicht op haar geboorteland lijkt.