Lives in Hazard
Voor zijn lange speelfilm AMERICAN ME regisseerde Edward James Olmos echte gang-leden en gevangen in Los Angeles. De documentaire LIVES IN HAZARD volgt Olmos bij het maken van zijn film en laat zien hoe jongeren in de gangs met elkaar optrekken en hoe ze mannen worden binnen het gevangenissysteem van Californië: het leven in een wereld waarin mogelijkheden gering zijn en wapens overvloedig voorhanden.