La vache qui rit?
Veel te lachen valt er niet voor de koe van vandaag, zo blijkt uit deze film. Onze primaire associatie met koeien - gemoedelijke beesten die de hele dag een beetje liggen te herkauwen in een pittoresk groen weiland - begint aardig achterhaald te raken. Wat dacht u van het moderne melken? Sensoren tasten het onderlijf af en registreren hoogte en plaats van de uiers. Geluidsgolven nemen de stand van de spenen waar, automatisch zuigt de melkmachine zich vast. De boer controleert de software. Als de koe de 100.000 liter passeert geeft de boer een receptie voor de hele regio met de superkoe als stralend middelpunt. Of de moderne voortplanting? Stieren worden weggehouden van koeien, want daar raken ze van slag van. Dan laten ze zich niet meer bedriegen door de kunstkoe die ze drie keer per week moeten bespringen in het K.I. centrum. De vader van de meest produktieve kalveren komt terecht in de stieren top-10. Willen koeien wel een receptie of supersperma? Deze film bekijkt de zaak vanuit de koe zelf.