So You Still Sort of Have the Same Number
In het korte verhaal De tuin met zich splitsende paden schrijft Jorge Luis Borges over een tuin waarin een zich eindeloos vertakkend tuinpad symbool staat voor een splitsing in de tijd. Ons leven is opgebouwd uit talloze beslissingsmomenten, waarin we het pad links of het pad rechts nemen. Blijf je bij je partner of ga je uit elkaar? Neem je ontslag of blijf je hangen in je huidige baan? Het niet-gekozen pad verwijdert zich steeds verder van ons, het verdwijnt langzaam uit zicht. Het contact met je ex of je oud-collega’s verwatert. Audiocollectief SCHIK verwerkte dit gegeven tot een geluidswandeling waarin vreemden bekenden worden en bekende gezichten juist van ons vervreemden. De oren van de wandelaar worden kleine satellietschotels die flarden van gesprekken opvangen. Herinneringen aan verloren liefdes, familieleden en vriendschappen, maar ook hervonden kracht en troost passeren al wandelend langs de Amsterdamse grachten de revue. Je gaat uit elkaar en kiest je eigen pad. Misschien kom je elkaar weer tegen, misschien ook niet. Audiotherapie voor de weemoedige ziel.