Rain
Als heimelijke toeschouwer is de kijker getuige van de repetities voor Rain, een dansvoorstelling van de Vlaamse choreografe Anne Teresa De Keersmaeker uit 2001. De voorstelling ging in 2011 in première, uitgevoerd door de dansers van het wereldberoemde Ballet de l'Opéra National de Paris. Het was de eerste keer dat een avondvullende voorstelling van De Keersmaeker door een ander gezelschap dan haar eigen Rosas gedanst werd. De choreografe en de dansers van de oorspronkelijke cast begeleidden het repetitieproces ter plaatse. Alsof de filmmakers ervoor willen waken de dansers op wat voor manier dan ook uit hun concentratie te halen, bespiedt de camera hun intensieve repetities, terwijl flarden van telefoongesprekken die De Keersmaeker heeft met haar dansers, haar team en zelfs haar kinderen een uniek inzicht geven in haar karakter. Bijna op de huid gefilmd, leveren de oefenende dansers soms een hypnotiserende tafereel op. Een week voor de première probeert Jakub het de jonge ballerina's nog maar eens te vertellen: "Geniet van het feit dat je dit kunt doen!" Op de dag van de première spreken de gezichten van de dansers boekdelen.