The Golden Age
Lucy, afkomstig uit Palermo, studeert muziek in Engeland en is hoogzwanger. Haar moeder en tienerzusje komen op bezoek om bij de geboorte te zijn. Daarna keert het drietal terug naar Sicilië, waar ook Kitim woont, de vader van baby Futura.
Dat Lucy haar studie niet kan afmaken – een studieschuld dwingt haar om haar dromen op te geven – is slechts een van de harde feiten waar ze tegenaan loopt in haar zoektocht naar een stabiel gezinsleven en een zinvol bestaan. Ze komt uit een artistieke familie, maar ook haar moeder Roberta heeft haar potentie nooit volledig kunnen benutten.
Onbetrouwbare mannen, financiële onzekerheid en een hang naar de tegencultuur hebben ervoor gezorgd dat Roberta in een kaal en krap tweekamerappartement woont, waar nu ook Lucy, Kitim en de baby hun intrek nemen. Ziet Lucy’s toekomst er hetzelfde uit? En hoe zal het Futura vergaan? Dit empathische, dicht op de huid gefilmde portret toont de veerkracht, drive en soms ongemakkelijke keuzes van twee kunstzinnige vrouwen.