Moscow Women - Echoes of Yaroslavna
MOSCOW WOMEN - THE ECHOES OF YAROSLAVNA is gedraaid in Moskou door een crew uit Rusland en Estland. De documentaire richt zich op vrouwen: op hun werk, hun relaties, hun creatieve geest, hun uithoudingsvermogen en bovenal op hun Russische ziel, die de eeuwen heeft overleefd en inspiratie biedt voor hoop op de toekomst. De film bestaat uit zeven delen, die ieder een of meerdere portretten van vrouwen bevatten. De delen worden aan elkaar verbonden door 'Yaroslavna's Klaaglied' uit Het verhaal van Prins Igors Veldtocht, een twaalfde-eeuws Russisch epos. Yaroslavna is het archetype van de Russische vrouw, wier innerlijke kracht, erbarmen en hoop weerklinken onder de vrouwen van Moskou.