9 Months 9 Days
Begin augustus 2006 worden drie Mexicaanse vissers gered uit zee. Ze bevinden zich vlakbij de Marshall Eilanden, een eilandengroep in de Stille Oceaan, meer dan vijfduizend mijl van huis. Na een ongeluk op hun schip zijn ze op drift geraakt en hebben ze negen maanden en negen dagen rondgedreven. Nadat hun identiteit is vastgesteld, gaat hun verhaal de wereld over. Journalisten staan op de kade te wachten als de mannen weer voet aan wal zetten en hun verhaal wordt door diverse cameraploegen vastgelegd. Ze vertellen dat ze op zee hebben overleefd door rauwe vis en vogels te eten en in lege benzinetanks opgevangen regenwater te drinken. En dat alles dankzij hun geloof in God. Ze worden als helden ontvangen, maar al snel groeit de twijfel over de waarheid van hun verhaal. Er wordt gesuggereerd dat de mannen drugskoeriers zijn. Een Amerikaanse uitgever is er echter van overtuigd dat het hier een wonder betreft en dat hij door God geroepen wordt om dit verhaal te verfilmen. De vissers tekenen een filmcontract en dan begint een nieuw avontuur, waarin het gevaar uit heel andere hoek komt. Met behulp van archiefbeelden en interviews wordt hun verhaal gereconstrueerd.