Where the Condors Fly
Tijdens een masterclass op IDFA 2006 stelde regisseur Victor Kossakovksy tien regels op over documentaire maken. De tweede van deze regels, 'Film niet als je iets wilt zeggen', wordt uitvoerig besproken door de Chileense regisseur Carlos Klein en Kossakovsky in een van hun gesprekken over de kunstvorm documentaire. Net als in fictiefilm zijn er verschillende opvattingen en soms zelfs regels over hoe je een documentaire maakt. Klein verkent die begrenzingen en mogelijkheden in een film over hoe een andere filmmaker een documentaire maakt - een film als een matroesjkapop die meerdere poppetjes in zich draagt, zoals Klein het zelf omschrijft. De twee vonden elkaar bij toeval, toen Kossakovsky een locatiescout nodig had in Patagonië voor zijn meest recente documentaire ¡Vivan las Antipodas!. Klein volgde Kossakovsky vervolgens over de hele wereld bij het maken van de film. Het resultaat is een film in een film, waarin de serieuze leerling Klein observeert en leert van de speelse meester Kossakovsky. In voice-over reflecteert Klein vervolgens op zijn eigen benadering.