Plank
De vijftienjarige Nassim Guammaz geniet van de vrijheid die het skateboarden hem biedt. “Er zijn geen regels. Maakt niet uit wat je doet, het is altijd vet.” Hij hoopt er ooit zijn brood mee te kunnen verdienen. Dus zet hij alles op alles om de beste te worden. Dat wordt in zijn woonplaats Spijkenisse niet door iedereen begrepen. Zijn Marokkaanse vader vindt dat hij zich beter kan focussen op school zodat hij later een goede baan krijgt. Zijn voetballende vriendjes vinden het skaten niet vet, en meer iets voor goths in zwarte kleren.
Regisseur Billy Pols treft zijn protagonist op een kruispunt in diens leven: volgt Nassim de wensen van zijn vader of waagt hij de stap naar een mogelijke toekomst als professioneel skateboarder? Ondertussen probeert de regisseur met vallen en opstaan zijn camera in het kielzog te houden van een ontegenzeggelijk groot sporttalent.
Een prijswinnende film die laat zien hoeveel moed, gedrevenheid en vertrouwen er nodig is om je eigen pad te kiezen, zeker wanneer er geen enkele garantie is op een succesvolle uitkomst.