And Now I Am Here
Levente Fülöp ging op zijn twaalfde mee met een man die zijn ouders vroeg om een hulpje voor de boerderij. Levente verhuisde van Parajd naar Atyha, twee plaatsen in Transsylvanië. Zijn baas vond hem eerst nog te klein, maar is tevreden over Leventes gehoorzaamheid en inzet. Levente is blij dat hij weg is bij zijn drinkende vader en diens losse handen. Wat in Nederland beschouwd zou worden als kinderarbeid, is voor hem vrijheid. De meeste van zijn negen broers en zussen zitten in een weeshuis. De nu vijftienjarige Levente is eenzaam en mist zijn broers en zussen. Hij is maar twee jaar naar school geweest en zou graag beter willen leren lezen. Toch ligt zijn droom op dezelfde plek waar hij nu zo hard moet werken, het Transsylvaanse platteland. Hij hoopt op een dag genoeg geld te hebben gespaard voor een eigen boerderij. Regisseur Moharos Attila, die met S IMMÁR ITT VAGYOK zijn debuut maakt, heeft niet meer dan zestien minuten nodig om de band voelbaar te maken tussen Levente en het schilderachtig mooie platteland van Transsylvanië. In schitterende panorama’s drijven donkere wolken dreigend boven groene heuvels en valleien. Levente rijdt voorbij met paard en wagen, dromend over zijn toekomst.