Tialda 15 jaar
Het is december. Tialda is vijftien jaar en wil dit jaar geen Sinterklaas vieren met haar familie. Ze kan niet vrolijk zijn, omdat ze weet dat ze binnenkort toch thuis weg moet. Ze is liever bij haar vriendje of andere jongeren in de Keet. TIALDA 15 JAAR volgt de laatste weken voor het vertrek van Tialda naar Woerden. In de documentaire maken we kennis met Tialda‘s naaste omgeving, haar familie, vrienden, dagelijkse bezigheden, wensen, verwachtingen en angsten. Op het eerste gezicht lijkt Tialda een gewone puber, maar al snel blijkt dat haar ouders de voogdij over haar hebben afgestaan. De documentaire gaat over verdriet en boosheid, macht en onmacht van moeder en dochter, vlak voordat Tialda uit huis wordt geplaatst.