Lost Angels
De wijk Skid Row in downtown Los Angeles is op geen enkele officiële kaart van de stad te vinden. De buurt wordt dan ook al sinds mensenheugenis bewoond door het uitschot van de aarde: zwervers, verslaafden en geestelijk gestoorden. Debuterend regisseur Thomas Napper toont ons geen deprimerende freak show, maar een humaan portret van de gehekelde buurt en de bewoners. Ondanks alle ellende die Skid Row te bieden heeft, blijkt iedereen over een bijzondere overlevingsdrift, solidariteit en gemeenschapszin te beschikken. De wijk is misschien het laatste station, maar voor veel mensen ook een plek waar ze weer omhoog weten te krabbelen. Zo leren we voormalig Olympisch renkampioen Danny Harris kennen, die in Skid Row zijn verslaving eindelijk weet te beteugelen, de extraverte junk Bam Bam, die kampt met een rits aan psychische problemen maar toch een vangnet vindt, en het voormalige gang-lid General Dogon, die zich na jaren gevangenschap inzet voor mensenrechten. Lost Angels laat daarnaast bevlogen welzijnswerkers aan het woord, die de problematiek van de wijk in een politiek kader plaatsen. De film is zo niet alleen een eerbetoon aan de kleurrijke figuren die de straten van Skid Row bevolken, maar ook een aanklacht tegen de falende psychische gezondheidszorg in de Verenigde Staten.