Beauty Refugee
Zo plastic ziet de familie van filmmaker Claudia Lisboa er op het eerste gezicht niet uit. Toch heeft bijna elk lid van het gezin kennis gemaakt met het mes van broer en cosmetisch chirurg Sergio. Zus Juliana kan niet kwaad kijken door haar antirimpelinjecties, Sergio onderging vier neusverkleiningen, moeder is door facelifts leeftijdsloos geworden en ook papa heeft zijn ogen laten optrekken. Alleen oudste dochter Claudia is het mes gespaard gebleven, en dat is de rest een doorn in het oog. Ze noemt zichzelf 'schoonheidsvluchteling' en woont in Zweden, ver weg van de obsessies van haar Braziliaanse familie. In deze persoonlijke documentaire bezoekt Claudia Lisboa haar ouders, broer en zus in haar geboorteland. Ze vertellen haar onomwonden dat ze dringend een borstvergroting, neuscorrectie of botoxbehandeling nodig heeft. De camera volgt de filmmaker die indringende gesprekken voert met haar afzonderlijke familieleden. Zo vraagt ze haar vader waarom hij een zesentwintig jaar jongere vriendin moest nemen in plaats van een leeftijdsgenoot ("omdat ze me niet geil maakten"), en weet broer Sergio dat niemand seks wil met "een grootmoeder". In gesprekken met haar ouders tracht Claudia haar jeugd te reconstrueren en onderzoekt ze haar eigen hang naar perfectie.