Look Ahead at Faraway
In Iran wonen veel Afghaanse vluchtelingen. Hun kinderen mogen niet naar school. De 67-jarige Iraanse Nezhat Hassan Nia besloot hen te helpen en opende haar huis voor 35 Afghaanse kinderen, die ze lesgeeft en begeleidt. Het is een zware taak, en soms moet Nezhat vechten tegen de vermoeidheid. Veel van de kinderen hebben traumatische herinneringen aan hun leven in Afghanistan. Ze maken vaak ruzie, omdat ze tot verschillende bevolkingsgroepen behoren die in Afghanistan met elkaar op voet van oorlog stonden. Nezhat, die tot haar grote verdriet haar eigen kinderen en kleinkinderen al heel lang niet meer gezien heeft, probeert de kinderen te leren dat ze allemaal gelijk zijn. Iedereen heeft evenveel heimwee en ruziemaken helpt daar niet tegen.