Three Comrades
Drie jonge mannen rijden 's avonds in een auto door Grozny. De drie vrienden zijn Ruslan, Ramzan en Islam. De opname is gemaakt begin jaren negentig. Ruslan wordt kort daarna in Grozny opgepakt en geëxecuteerd door Russische soldaten. Ramzan wordt een paar jaar later neergeschoten door een Russisch vliegtuig. Islam, die als arts in de oorlog werkt, zal valselijk beschuldigd worden en Rusland ontvluchten. Hij woont nu in Spijkenisse. In Drie Kameraden documenteert Masja Novikova, met gebruik van indrukwekkend archiefmateriaal (veelal gedraaid door Ramzan, die cameraman was) hoe Tsjetsjenië op de knieën werd gedwongen en hoe de bevolking van de Kaukasische provincie daaronder leed.