Mensajeros de los dioses
De trommel is de koning onder de Afro-Cubaanse instrumenten. In de Afro-Cubaanse religies wordt zij beschouwd als de boodschapper van de goden. MENSAJEROS DE LOS DIOSES toont een offerritueel in een huis in Havana. Twee trommels worden aangeboden aan de goden Yemayá en Shango van het Yoruba-pantheon. Voor de eerste keer in de geschiedenis - en bij wijze van uitzondering - kon dit worden vastgelegd. De authenticiteit van het ritueel bleef behouden. De film benadert hiermee een essentieel aspect van de traditionele Cubaanse volkscultuur. Het doel is een bijdrage te leveren aan de kennis over het Cubaanse culturele erfgoed en de ethnische oorsprong van de bevolking.