Polar Sea 360
Nog niet zo lang geleden was de Noordwestelijke Doorvaart (Northwest Passage), een route die de Atlantische Oceaan via de poolarchipel met de Grote Oceaan verbindt, door gigantische brokken ijs onbegaanbaar. Sinds enkele jaren is het ijs echter gesmolten en is de route bevaarbaar. Polar Sea 360 neemt de kijker mee op een multimediale expeditie, dwars door de Poolzee. De ijsschotsen die in de verte opdoemen, de uitgestrekte zeeën en oneindige vergezichten zorgen voor adembenemende beelden. De documentaire laat zien welke transformatie het Arctische gebied ondergaat en de invloed die dit heeft op zowel de natuur als de mensen die er leven. Port Inland bijvoorbeeld, herbergt een kleine gemeenschap met Inuits. Zij groeiden op als nomaden, meereizend met de kuddes herten waarop zij jaagden, maar zijn nu gesetteld in kleine, westerse huisjes en halen hun voedsel uit de supermarkt. Samen met het smeltende ijs, verdwijnt ook hun intieme relatie met de natuur. Er zijn ook positieve gevolgen: de zeevaart floreert in het gebied en Abby, een jonge Inuit vrouw, droomt over groene bomen in haar dorp. De indrukwekkende 360-graden-beelden worden gecombineerd met archiefbeelden en foto's. Gekoppeld aan een interactieve website, zorgen de beelden voor een hele nieuwe manier van documentaire kijken en daarmee is Polar Sea 360 wereldwijd de eerste in zijn soort.